פורסם בתאריך

איך לשמור על בריאות השיניים

איך לשמור על בריאות השיניים

בריאות הפה שלנו משפיעה על החיוך שלו והרבה מעבר לכך. שיניים בריאות מתקשרות להפחתת מחלות פנימיות ולכן חשוב לדעת איך לשמור על בריאות השיניים. נכון, חלק מהסיבה שהשיניים שלנו כפי שהן (במראה ובבריאות) היא גנטית אך כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לעשות פעולות יום יומיות לשמירה עליהן ושיפור המראה הכללי.

לפעמים לא ״מתחשק״ לנו לטפל בשיניים שלנו אבל אם נתייחס אליהן כמו לכל פעולה בסיסית, כמו אכילה ושינה, נבין שאין כל סיבה שלא לאמץ שגרת טיפול עצמי טובה. שגרה טובה תשלב בין פעולות שאנחנו יכולים לבצע לבד בבית לבין פעולות שמתבצעות במרפאה. כמו כן, ישנם הרגלים שאנחנו יכולים לשנות ובכך להשיג בריאות ללא כל מאמץ מצדנו.

 

שגרת ניקוי שיניים יום יומית

הדבר הראשון שאנחנו צריכים להתייחס אליו הוא שגרת טיפוח השיניים שלנו. כבר מיציאת השן הראשונה חשוב להקפיד על צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום ורצוי גם לאחר אכילת מזונות מתוקים. אצל מבוגרים ניקוי שיניים צריך לכלול שימוש במברשת שיניים ומעבר עם חוט דנטלי באופן קבוע. 

היגיינת שיניים טובה מרחיקה שאריות מזון, רובד שנשאר על השיניים והיא מסלקת את החיידקים. התעלמות מפעולות אלה עשויה להוביל להתפתחות עששת, לריקבון שיניים, הופעת כתמים ולפגיעה בשיניים ובחניכיים. שגרה של דקות ספורות בכל יום יכולה להבדיל בין פה בריא לשיניים שצריכות טיפולים מורכבים.

 

בדיקות שיניים סדירות

כשאנחנו שואלים איך לשמור על שיניים בריאות התשובה תמיד תעבור במרפאת השיניים. גם אנשים עם שיניים טובות והרגלי צחצוח מעולים צריכים אחת לתקופה לעשות בדיקת שיניים. אנשים שיש להם בעיות שיניים וחניכיים צריכים לטפל בהן בהקדם.

ביקור במרפאת השיניים יכלול בדיקה כללית אותה כדאי לבצע אחת לשנה. לרוב יש לבצע גם ניקוי שיניים שיכול להתבצע באותו הביקור. לעתים יש צורך ביותר מניקוי אחד בשנה אך לרוב ניקוי שנתי שמתבצע אצל השיננית יעזור לשמור על שיניים בריאות. בכל מקרה של כאב, תלונה, פגיעה פיזית ומחלה שיכולה להשפיע על חלל הפה יש להגיע למרפאה.

 

איך לשמור על בריאות השיניים דרך שינוי הרגלים

אנחנו יכולים להשפיע על בריאות חלל הפה שלנו וזאת דרך שינוי הרגלים יום יומיים. קל לנו לבצע את הדברים הנוחים אך ברגע שנבין כיצד הרגלים מזיקים עלולים להשפיע עלינו ועל הנראות שלנו, יתכן שנשקול לבצע שינויים ובמיוחד כשהם לא מורכבים מדי. אלו הן ההמלצות שכדאי לאמץ:

  • שתייה מרובה – שתייה מסייעת לשמור לא רק על חלל הפה אלא על הבריאות הכללית שלנו. ההמלצה היא לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום אך בימים חמים וכן בקרב מתאמנים יש להקפיד על יותר מכך.
  • אכילה בריאה – ברור כי אכילת ממתקים יכולה להזיק לחלל הפה אך מעבר לכך רצוי להעשיר את התזונה בפירות וירקות, דגנים מלאים ולשלב מזונות העשירים בסידן שחשוב כל כך לבריאות חלל הפה.
  • הימנעות מעישון – טבק עלול להזיק הן לשיניים והן לחניכיים ולא מדובר רק בעישון. גם אכילת טבק מזיקה מאד וזאת מעבר לכך שהוא יוצר כתמים צהובים וחומים על השיניים.
  • הפחתת אלכוהול – שתייה במידה אינה מזיקה אך כדאי לדעת כי צריכה מוגזמת של אלכוהול עלולה להוביל בין היתר להתפתחות מחלות שיניים וחניכיים שיכולות להימנע בשינוי הרגלים.

 

בחירת מרפאת שיניים 

חשוב לבחור מרפאת שיניים שתעמיד לרשותכם צוות מקצועי וטיפולים ברמה הגבוהה ביותר באווירה ביתית ואישית. לכל שאלה, התלבטות ובדיקה,אנחנו ממליצים על מרפאת השיניים פרמון קליניק.

 

בשיתוף: https://www.fermonclinic.co.il/

כתיבת תגובה